Winter ski area

IN TIGNES, WE SKI BEFORE...

 

In Tignes, we ski before… and after everyone else!  Opening from October 1st 2016 to May 8th 2017...

1

TIGNES - VAL D'ISERE SKI AREA

Since Saturday, November 26th, enjoy Tignes & val d'Isère linked area.

 

TIGNES

  • Grande Motte area
  • Chairlifts: Lanches, Vanoise, Grande Motte cable car, Funicular, Rosolin draglift (Going to close on dec 4th)
  • Toviere area
  • Chairlifts: Bollin, Tufs, Tommeuses, Tovière gondola, Lavachet draglift, Centre magic carpet
  • Palet area
  • Chairlifts: Grand huit, Merles, Grattalu, Tichot
  • Palafour area
  • Chairlifts: Palafour, Chaudannes

 

Link by Tovière / Tommeuses

 

*opening according to the weather forecast

 

Click here to check in real time the opening

 

Want some more?

In Tignes, you can ski till May 8th 2017!

 

From May 2nd to 8th, slide down on...

  • Grande Motte Sector with out Lanches ski lift),
  • Tovière Sector : Tovière, gondola, Tufs chair lift, Bollin chair lift and Tignes le Lac carpet

 

 

 

TIMETABLES

 

You can download here the skimap

1

2017 NOVELTY 

IT ALL STARTS HERE ! 

 

At Tignes, each can progesse at his own pace to learn the sledging hapiness. "1,2,3... skiez" areas allow you to evolve on slopes following to your level and your progression :

 

  1. 100% beginner, discover ! I discover ski on flat, balance, and the ski material. Free magic carpet & skilift : Lac, 1800 and Val Claret carpets, Pilot's skilift at Brévières.
  2. 75% beginner, learn ! I progress and feel first sledging sensation, I stop. Free chairlifts : Bolin at Val Claret, Almes and Rosset at Lac, Brévières.
  3. 30% beginner, evolve ! I evolve on slopes of 3rd space and continue to slowly take confidence on easy slopes. I buy my skipass Tignes or Tignes-Val d'Isère.
  4. I ski ! I am ready for Tignes-Val d'Isère ski area. 

 

 

1

FUN AREAS

 

1

UN DOMAINE ACCESSIBLE

 

Station phare de Jeux Paralympiques de 1992, Tignes reste une référence dans l’accessibilité pour les skieurs ayant un handicap. Plus récemment, les épreuves de la Coupe du Monde Handisport ont eu lieu sur le stade de Lognan durant l’hiver 2015.

 

Tous les secteurs du domaine sont praticables, selon le niveau du pratiquant.
Chaque piste de Tignes est accessible, à l’exception du haut du glacier (3500, Glacier et Descente) puisque le téléphérique de la Grande Motte ne permet pas aux personnes en fauteuil-ski de l’emprunter, et ce pour des raisons d’évacuation en cas de panne, principalement.

L’accès aux pistes de la Grande Motte est fait principalement par les télésièges Lanches et Vanoises. Le funiculaire Perce-Neige n’est pas conseillé en raison des marches en gares avale et amont, mais les athlètes handisports s’entraînant sur le glacier (en été et à l’automne) l’empruntent.

Enfin, les secteurs des Brévières et Tignes Le Lac (depuis Tignes 1800) sont desservis par le télésiège des Brévières et la télécabine des Boisses. Les cabines de l’actuelle télécabine de la Sache – qui part des Brévières – sont trop petites pour accueillir les fauteuils.

 

Côté forfait, le point de vente de Tovière, localisé dans la maison de Tignes le Lac, dispose d’une caisse PMR. Pour rejoindre cette caisse, utiliser l’ascenseur depuis l’entrée inférieure du bâtiment (au niveau de la gare routière et de la sortie du parking souterrain du Lac) et entrez dans l’espace vente STGM.

Pour plus de simplicité, le site de vente en ligne vous offre la livraison de votre forfait directement chez vous : www.skipass-tignes.com !

Les porteurs d’une carte d’invalidé (80%) et leur accompagnateur bénéficient d’une réduction de 50% sur le tarif public.

Tignes' partners

If your pursue the navigation on the website, you agree with the use of cookies to show services and offers suited with your interests. To have more information, click here

Fermer